سیستم تعلیق بادی الکترونیکی

سیستم تعلیق بادی الکترونیکی

سیستم تعلیق بادی کنترل شده الکترونیکی (ECAS) نام سیستم تعلیق بادی است که در سال 1993 بر روی رنج روور کلاسیک نصب شد و بعداً بر روی رنجروور P38A. در اوایل دهه 1990 توسط شرکتی که اکنون با نام Dunlop Systems and Components Ltd در کاونتری، انگلستان شناخته می شود، توسعه یافت.

ECAS سیستم تعلیق با ارتفاع متغیر را برای کاربردهای داخل و خارج از جاده فراهم می کند. پنج ارتفاع تعلیق که معمولاً توسط ECAS ارائه می‌شود (از پایین‌ترین به بالاترین ارتفاع از نظر ارتفاع) «بارگیری»، «بزرگراه»، «استاندارد»، «خارج از جاده» و «خارج از جاده طولانی‌شده» هستند. ارتفاع بر اساس سنسورهای سرعت و زیرانداز به طور خودکار کنترل می شود، اما یک سوئیچ دستی ارتفاع سواری امکان کنترل سیستم تعلیق را توسط راننده فراهم می کند. ارتفاعات "بارگیری" و "خارج از جاده" فقط در سرعت های معمولاً کمتر از 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) در دسترس هستند. تنظیم "بزرگراه" به صورت دستی در دسترس نیست. زمانی تنظیم می شود که وسیله نقلیه با سرعت بیش از 50 مایل در ساعت (80 کیلومتر در ساعت) برای بیش از 30 ثانیه حرکت کند. برخلاف سیستم فنر مکانیکی (که در آن انحراف متناسب با بار است)، ارتفاع ممکن است به طور مستقل از بار با تغییر فشار در فنرهای هوا تغییر کند.

فنرهای بادی به گونه ای طراحی شده اند که سواری نرمی را ارائه دهند، با قابلیت اضافی برای بالا بردن بدنه وسیله نقلیه برای ترخیص خارج از جاده و پایین آوردن آن برای رانندگی در جاده با سرعت بالاتر. فنرهای مکانیکی که انحراف آنها متناسب با بار است، نمی توانند این کار را انجام دهند. با ECAS ارتفاع تا حد زیادی مستقل از بار است. توسعه دهندگان ECAS همچنین LoadSafe را طراحی کردند، یک سیستم مرتبط برای تعیین بار و تغییر بار در خودروهای نوع LCV مجهز به فنرهای بادی.

مولفه های سیستم تعلیق بادی الکترونیکی

این سیستم شامل:

    یک فنر هوای لاستیکی ولکانیزه در هر چرخ
    یک کمپرسور هوا که معمولاً در صندوق عقب (بوت) یا زیر کاپوت قرار دارد
    یک مخزن ذخیره هوای فشرده ممکن است برای "زانو زدن" سریع، ذخیره هوا در ~ 150psi (1000 کیلو پاسکال)، توجه داشته باشید (1psi=6.89kPa)
    یک بلوک دریچه ای که هوا را از مخزن ذخیره به چهار چشمه هوا از طریق یک سری شیر برقی، سوپاپ ها و بسیاری از اورینگ ها هدایت می کند.
    یک کامپیوتر ECAS که با کامپیوتر اصلی خودرو BeCM ارتباط برقرار می‌کند و تصمیم می‌گیرد فشار هوا را در کجا قرار دهد.
    مجموعه ای از لوله های هوا 6 میلی متری که هوا را در سراسر سیستم هدایت می کند (عمدتاً از مخزن ذخیره به فنرهای هوا از طریق بلوک سوپاپ)
    یک قوطی خشک کن هوا حاوی ماده خشک کن
    سنسورهای ارتفاع به طور ایده‌آل در هر 4 گوشه خودرو بر اساس حسگر تماس مقاومتی برای ارائه یک مرجع ارتفاع مطلق برای هر گوشه خودرو.
    Dunlop Systems and Components Ltd به توسعه محصولات ادامه داده است تا جایی که واحد کنترل الکترونیکی (ECU) اکنون می تواند در زیر کف خودرو قرار گیرد. شیرهای کنترل بسیار کوچکتر و سبکتر هستند و کمپرسورهای خود را تولید می کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی