خرابی کیسه هوا یا پایه هوا معمولاً به دلیل زنگ مرطوب، به دلیل کهولت سن، یا رطوبت درون سیستم هوا است که از داخل به آن آسیب می رساند. ممکن است قطعات سیستم تعلیق بادی از کار بیفتند زیرا لاستیک خشک می شود. سوراخ شدن کیسه هوا ممکن است از زباله های موجود در جاده ایجاد شود. در کاربردهای سفارشی، نصب نادرست ممکن است باعث ساییده شدن کیسه هوا بر روی قاب خودرو یا سایر قطعات اطراف آن شود و به آن آسیب برساند. امتداد بیش از حد فنر بادی که به اندازه کافی توسط سایر اجزای تعلیق مانند ضربه گیر محدود نمی شود، ممکن است منجر به شکست زودرس فنر هوا از طریق پاره شدن لایه های انعطاف پذیر شود. خرابی فنر بادی همچنین ممکن است منجر به بی حرکتی کامل وسیله نقلیه شود، زیرا وسیله نقلیه به زمین ساییده می شود یا برای حرکت بسیار بلند است. با این حال، اکثر سیستم های خودرو مدرن بر بسیاری از این مشکلات غلبه کرده اند.
خرابی خط هوا، خرابی لوله ای است که کیسه های هوا یا پایه های هوا را به بقیه سیستم هوا متصل می کند و معمولاً خط ترمز هوای نایلونی مورد تایید DOT است. این معمولاً زمانی اتفاق میافتد که خطوط هوایی که باید از طریق شاسی خودرو به کیسههای هوا هدایت شوند، به لبه تیز یک عضو شاسی یا یک قطعه تعلیق متحرک ساییده میشوند و باعث ایجاد سوراخ میشوند. این حالت خرابی معمولاً پس از نصب اولیه سیستم مدتی طول می کشد، زیرا یکپارچگی بخشی از خط هوا به دلیل مالش و ساییدگی در نتیجه مواد تا حد خرابی به خطر می افتد. اگر تکهای از زبالههای جاده به خط هوایی برخورد کند و آن را سوراخ یا پاره کند، ممکن است خرابی خط هوایی رخ دهد، اگرچه در استفاده از جادههای معمولی بعید است که این اتفاق بیفتد. این در شرایط سخت خارج از جاده رخ می دهد، اما اگر به درستی نصب شود، هنوز رایج نیست.
خرابی اتصالات هوا معمولاً زمانی رخ می دهد که برای اولین بار نصب می شوند یا به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. قطعات ارزان قیمت با کیفیت پایین بسیار غیر قابل اعتماد هستند. اتصالات هوا برای اتصال قطعاتی مانند کیسه ها، شیرها و شیر برقی به خط هوایی که هوا را منتقل می کند استفاده می شود. آنها در قطعه پیچ می شوند و در بیشتر موارد، خط DOT فشاری یا فشاری به فیتینگ وارد اتصالات می شود.
خرابی کمپرسور در درجه اول به دلیل نشتی فنرهای هوا یا پایه های هوا است. کمپرسور در تلاش برای حفظ فشار هوای صحیح در سیستم هوای نشتی سوخته خواهد شد. فرسودگی کمپرسور همچنین ممکن است به دلیل تماس رطوبت از داخل سیستم هوا با قطعات الکترونیکی آن باشد. این به احتمال زیاد در کمپرسورهایی با مشخصات پایین با چرخه کاری ناکافی که اغلب به دلیل هزینه کم خریداری می شوند، رخ می دهد. برای افزونگی در سیستم، دو کمپرسور اغلب گزینه بهتری هستند.[36]
در خرابی خشک کن، خشک کن، که وظیفه حذف رطوبت از سیستم هوا را دارد، در نهایت اشباع شده و قادر به انجام آن عملکرد نیست. این باعث ایجاد رطوبت در سیستم می شود و می تواند منجر به آسیب دیدن فنرهای هوا و/یا سوختن کمپرسور شود.
مشکلات ECAS
کامپیوتر ECAS میتواند با استفاده از معیارهای از پیش برنامهریزیشده برای تشخیص یک عیب، سیستم را در حالت "Hard Fault Mode" غیرفعال کند که خودرو را تا نقطههای دست انداز تعلیق پایین میآورد و تا زمان تعمیر با کاهش شدید عملکرد قابل استفاده است.
بسیاری از علاقه مندان از دستگاه های تشخیصی مانند لپ تاپ و رایانه های دستی با نرم افزارهای توسعه یافته ویژه برای رفع عیوب ساختگی و اجتناب از نیاز به تعمیر استفاده می کنند. برخی سنسورها را دستکاری میکنند تا وسیله نقلیه را همیشه با تنظیم نسبت اهرم روی دستگاههای سنجش ارتفاع یا یک ECU تکمیلی برای "گول زدن" سیستم، روی ارتفاع سواری خاصی تنظیم کنند.
نشتی در سیستم، اغلب به دلیل سایش آب بند اصلی ناشی از چرخه کاری بیش از حد، می تواند باعث خرابی زودرس کمپرسور شود.
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.