بازار فعلی اتوبوس ها دارای سیستم تعلیق است که از سیستم تعلیق مکانیکی یا بادی تشکیل شده است. سیستم تعلیق بادی در مقایسه با همتای خود مزایای قابل توجهی دارد. ارتفاع وسیله نقلیه را می توان بدون توجه به بار آن با تغییر فشار در یک مقدار خاص حفظ کرد. اتوبوس های استاندارد همچنین دارای سیستمی به نام بالابر کشتی هستند.
این اجازه می دهد تا سیستم تعلیق بادی بالاتر از سطح ارتفاع سواری معمولی قرار گیرد تا به بارگیری و تخلیه اتوبوس در کشتی ها به دلیل شیب زیاد و خطر زمین خوردن کمک کند، اما همچنین می تواند در زمین های ناهموار یا در تاج های شیب دار استفاده شود. اگرچه آسانسور کشتی ممکن است در برخی اتوبوس ها نصب شود، تسهیلات زانو در اتوبوس های حمل و نقل عمومی رایج تر است. این به کاهش ارتفاع پله برای ورود آسان مسافران کمک می کند. هنگام استفاده از رمپ های داخلی ویلچر از امکانات Kneel Down نیز استفاده می شود. به دلیل چندین مزیت، سیستم تعلیق بادی از سال 1980 به طور گسترده در وسایل نقلیه تجاری استفاده شده است.
منبع: ویکی پدیا انگلیسی
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.